Seminarer: Hvorfor er de populære, og hvilke fordele/ulemper er der til at deltage i en?

Seminarer beskæftiger sig med “særlige emner” faktisk har eksisteret i årtier, og er en ældre form for markedsføring og den informationsudveksling, der har set en genopblussen af interesse i de seneste ti år.
Seminarer er simpelthen en gruppe af mennesker samles for diskussionen og læring af specifikke teknikker og emner. Er normalt der flere hovedtalere inden for hver seminar, og disse højttalere er normalt eksperter i deres egen felter eller emner. Flere emne anmeldelser er planlagt hver dag hele seminaret, og deltagerne kan normalt foretage deres valg af emner blandt disse planlagte begivenheder.
Mange enkeltpersoner deltage i seminarer hvert år, nogle deltager flere gange om året. Emner seminarer kan være så forskellige som de grupper, der deltager i dem, men især, der har været en stigning i Internet Marketing seminarer i de sidste fem år, på grund af den øgede interesse for dette felt.
Hvad er så de fordele og ulemper ved seminarer, hvis du vælger at deltage, eller hvis du tænker på at deltage i?
Fordele:
1. et væld af viden normalt, præsenteret af mange talere på én gang på ét sted. En masse “lære” på et klip med de fleste materiale komprimeret i to eller tre dage værd af tid.
2. en følelse af camaraderie, hvor enkeltpersoner kan møde andre med de samme interesser/problemer/bekymringer, som de måtte have i deres valgte område.
3. en følelse af fornyet håb og inspiration (dette er især sandt for Internet marketing seminarer), som undertiden business bekymringer er formindsket ved at dele erfaringer med andre. At være sammen med andre, der “forstår” enkeltes problemer eller bekymringer, er normalt en stor moral booster!
4. en god måde for dem, der ikke kan lide at læse, eller deltage i klasser, for at forbedre deres viden om et bestemt emne.
5. en dejlig ferie, i normalt, et godt hotel. De fleste seminarer finder sted i kvalitetshoteller, da dette er en del af et incitament til at tiltrække deltagere.
Ulemper:
1. pris, naturligvis, som alle deltagere skal absorbere deres egne omkostninger. Seminarerne, der selv har nogle gange også adgangsgebyr, der kan være ganske høj. Alle rejser omkostninger, fødevareomkostninger, hotel omkostninger, og andre diverse omkostninger skal optages af deltagerne.
2. chancen for at højttalerne kan dele forkert viden, eller slet ikke vidende selv (det betaler sig at lave dine egne vurderinger af præsenteres emner, ikke bare blindt “Følg pakken”). Tips, tricks og strategier skal afvejes, “værd” og “nøjagtighed” før du bruger disse. Omhyggelig troede regler her.
3. tid brugt fra din faktiske virksomhed, eller liv, til at deltage. Tid er altid en bekymring, når planlægning af aktiviteter og nogle personer simpelthen ikke kan afse tid væk fra deres liv for aktiviteter som dette.
4. chancen at emnerne ikke kan aktivt hjælper din virksomhed eller dine bekymringer, og at seminaret vil være spild af tid, hvor intet du lære er til nogen nytte for dig.
5. den chance for, at deltagerne vil forvente for meget af et seminar og dermed blive skuffet. Realisme skal herske her. Disse er ikke “svar” på noget.
Samlet set, seminarer, hvis valgt omhyggeligt, kan være en god oplevelse. De er ikke mirakelkure forretningsmæssige problemer eller andre problemer, og det skal holdes for øje, når det besluttes at deltage i et seminar. Disse er jo valgfri begivenheder, og succes eller fiasko i erhvervslivet eller liv vil sandsynligvis ikke dreje sig om deltagelse i seminarer!
Der findes mange forskellige metoder til at lære business-strategier og liv strategier for dem, der ikke har tid fleksibilitet eller penge fleksibilitet til at deltage i. Besøg bare dit lokale bibliotek eller lokale community college, og du vil finde et væld af viden om alle emner. Læse en bog om dit spørgsmål, eller tage en klasse, og du vil finde disse kan være gode alternativer til seminarer.
Efter alle, findes uddannelse i mange former, ikke bare på seminarer!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *